Τη
φετινή χρονιά αποφασίσαμε με τους μαθητές της Β1 τάξης του 2ου
Δημοτικού Σχολείου Πετρούπολης να ασχοληθούμε με το πράσινο γύρω μας όπως
άλλωστε κάναμε και πέρυσι. Έτσι με τη σύμφωνη γνώμη και συνεργασία γονέων και
μαθητών θελήσαμε να γίνουμε «Μικροί Πράσινοι Εξερευνητές» φροντίζοντας και δημιουργώντας
ένα μικρό «Σχολικό Λαχανόκηπο».

Όμορφες
στιγμές ζήσαμε όταν γίναμε μικροί μάγειρες των λαχανικών μας μέσα στην τάξη
μας. Φτιάξαμε, γευτήκαμε και προσφέραμε
στους γονείς μας ψητά λαχανικά με μπρόκολο και τυρί, μακαρόνια με λαχανίδες,
τοστάκια με τυρί και μαρούλι, αλλά και
αλμυρά μάφιν ελιάς με ελιές παραγωγής μας.
Θέλοντας
να παρακολουθήσουμε τον κύκλο ζωής των φυτών μας συλλέξαμε σπόρους μπρόκολου
από τα λαχανικά που φυτέψαμε στον κήπο μας προκειμένου να τα σπείρουμε την
επόμενη χρονιά. Επίσης δημιουργήσαμε ένα αυτοσχέδιο κάδο κομποστοποίησης για να
δημιουργήσουμε χώμα-λίπασμα για τα φυτά μας αξιοποιώντας οργανικά σκουπίδια των
σπιτιών μας.
Κορυφαία
στιγμή στην ολοκλήρωση αυτής της προσπάθειας αγάπης και ενασχόλησης με το
πράσινο ήταν η συμμετοχή μας, εκπροσωπώντας το σχολείο μας, στο Διαγωνισμό της WWF "Πράσινοι Πρωταθλητές". Παρέα μικροί και
μεγάλοι, τα απογεύματά μας τα περάσαμε δημιουργικά εντοπίζοντας και
καταγράφοντας χώρους πρασίνου στη
γειτονιά μας και στην πόλη μας γενικότερα. Μας άρεσε αυτό το "παιχνίδι"
καταγραφής χώρων πρασίνου. Διασκεδάσαμε, παίξαμε, αξιολογήσαμε τους χώρους που
επισκεφτήκαμε. Ενθουσιαστήκαμε και ευχαριστηθήκαμε τις ώρες που βρεθήκαμε με
τους φίλους μας στα πάρκα και τις παιδικές χαρές που καταγράψαμε. Πραγματικά το
γλεντήσαμε, μικροί και μεγάλοι. Η αγωνία να εντοπίσουμε νέους χώρους και να
πάρουμε μια καλή σειρά στο διαγωνισμό ήταν υπέροχη. Ήταν ανέλπιστο το τελικό
αποτέλεσμα των 62 χώρων πρασίνου που καταγράψαμε. Οι γονείς μας μας βοήθησαν
πραγματικά σ’ αυτό και γι' αυτό τους ευχαριστούμε. Η πρώτη θέση που καταλάβαμε
μας ικανοποίησε και μας ευχαρίστησε ιδιαίτερα. Είναι αλήθεια ότι τώρα το μάτι
μας ψάχνει και εντοπίζει χώρους πρασίνου που πριν δεν τους είχε προσέξει.
Όμως και τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε από αυτές μας τις εξορμήσεις ήταν
υπέροχα. Διαπιστώσαμε ότι έχουμε αρκετούς χώρους πρασίνου γύρω μας, τους οποίους
όμως πρέπει να φροντίσουμε περισσότερο, τόσο στην υλικοτεχνική υποδομή όσο και
στην καθαριότητα. Μας μάγεψαν πλατείες με το άρωμα των λουλουδιών τους και την φρεσκάδα
τους, αλλά μας στενοχώρησαν και χώροι που δεν μπορούσαμε να απολαύσουμε γιατί
υπήρχαν αρκετά κατοικίδια ελεύθερα που μας φόβισαν. Η καθαριότητα των χώρων μας
προβλημάτισε, γιατί όλοι μας μπορούμε να
κάνουμε πολλά γι' αυτό.
Οι αναζητήσεις μας δεν περιορίστηκαν όμως μόνο στην καταγραφή των χώρων
πρασίνου. Παρέα με τη δασκάλα μας, τους γονείς μας και τα αδέλφια μας θελήσαμε
να εξερευνήσουμε ένα από τα στολίδια πρασίνου της πόλης μας, το άλσος του Αγίου
Δημητρίου Πετρούπολης. Μαζί μας πήραμε το σακίδιο του Μικρού Εξερευνητή με τα
απαραίτητα σύνεργα (μεγεθυντικό φακό, μπλοκάκι, μολύβι, γάντια κ.ά.) Τα υλικά
που πρέπει να πάρουμε μαζί μας τα συναποφασίσαμε όλοι μαζί στην τάξη. Έτσι ένα Κυριακάτικό πρωινό μικροί και μεγάλοι, από 18 μηνών έως και … 60 χρονών, συναντηθήκαμε στο άλσος και απολαύσαμε το
άφθονο πράσινό του, εξερευνήσαμε το χώρο (μας άρεσαν τα ζουζούνια που ανακαλύψαμε με το μεγεθυντικό φακό μας
καθώς μετακινούσαμε τις πέτρες), κάναμε πεζοπορία, παίξαμε ομαδικά
παιχνίδια, διαβάσαμε το παραμύθι «Τα Τρία Δέντρα» στη σκιά των δέντρων,
ζωγραφίσαμε, τραγουδήσαμε, χορέψαμε, φάγαμε παρέα τις λιχουδιές των γονιών μας,
συλλέξαμε τα σκουπίδια μας και φυσικά
βαθμολογήσαμε το άλσος.
Μέσα από τα παιχνίδια μας μιλήσαμε για τους κινδύνους του δάσους, την πυρκαγιά και τα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε γι' αυτήν, για την πανίδα και τη χλωρίδα του δάσους και τα οφέλη τους προς τον άνθρωπο. Συζητήσαμε για το τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε το πράσινο στην πόλη μας. Πραγματικά το διασκεδάσαμε. Καθίσαμε τουλάχιστον τρεις ώρες στο χώρο. Όλοι το χαρήκαμε.

Μέσα από τα παιχνίδια μας μιλήσαμε για τους κινδύνους του δάσους, την πυρκαγιά και τα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε γι' αυτήν, για την πανίδα και τη χλωρίδα του δάσους και τα οφέλη τους προς τον άνθρωπο. Συζητήσαμε για το τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε το πράσινο στην πόλη μας. Πραγματικά το διασκεδάσαμε. Καθίσαμε τουλάχιστον τρεις ώρες στο χώρο. Όλοι το χαρήκαμε.
Όμως
και στην τάξη μας μετά από τις δράσεις μας αυτές καταγράψαμε τις εντυπώσεις μας
μέσα από ποιήματα και ζωγραφιές. Καλλιεργώντας τον γραπτό λόγο γράψαμε έκθεση
για το πράσινο στη ζωή μας. Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια με το πράσινο, επικοινωνήσαμε και ενημερώσαμε ηλεκτρονικά σχολείο της επαρχίας για τις δράσεις μας. Πρόθεσή μας είναι να ενημερώσουμε το
Δήμο και το Δήμαρχό μας για τις πρωτοβουλίες μας αυτές και τα συμπεράσματά μας από τις εξορμήσεις
μας.
Σε
συνεργασία με το γεωπόνο του Δήμου μας προμηθευτήκαμε ελιές, προκειμένου
να τις φυτέψουμε στο πεζοδρόμιο του σχολείου
μας στη θέση δέντρων που είχαν ξεραθεί. Η τεχνική υπηρεσία του Δήμου μας
ξερίζωσε τα κούτσουρα μετά από παράκλησή μας.
Προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε το πράσινο ξεκινώντας από το σχολείο μας μέσα από τη δεντροφύτευση αυτή. Ετοιμάσαμε ταμπέλες για να προστατεύσουμε τα δεντράκια μας και να παρακαλέσουμε τους συμπολίτες μας να βοηθήσουν να μεγαλώσουν τα φυτά μας. Επίσης πήραμε τα πινέλα μας και ζωγραφίσαμε με λουλούδια και γεωμετρικά σχήματα τους τοίχους του σχολείου μας που ήταν γεμάτοι συνθήματα. Είναι ωραίο να νοιάζεσαι, να φροντίζεις και να ενδιαφέρεσαι για το περιβάλλον και το πράσινο γύρω σου!
Προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε το πράσινο ξεκινώντας από το σχολείο μας μέσα από τη δεντροφύτευση αυτή. Ετοιμάσαμε ταμπέλες για να προστατεύσουμε τα δεντράκια μας και να παρακαλέσουμε τους συμπολίτες μας να βοηθήσουν να μεγαλώσουν τα φυτά μας. Επίσης πήραμε τα πινέλα μας και ζωγραφίσαμε με λουλούδια και γεωμετρικά σχήματα τους τοίχους του σχολείου μας που ήταν γεμάτοι συνθήματα. Είναι ωραίο να νοιάζεσαι, να φροντίζεις και να ενδιαφέρεσαι για το περιβάλλον και το πράσινο γύρω σου!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου