ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ!






Με πολλή χαρά σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα που δημιουργήσαμε με τη δασκάλα μας και θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας τις δράσεις μας και ότι μάθαμε κατά την περσινή σχολική χρονιά 2014-2015 της Α1 τάξης του 2ου Δημοτικού Πετρούπολης αλλά και κατά τη φετινή χρονιά 2015-2016 του Β1. Ελπίζουμε να έχετε μια ευχάριστη ξενάγηση και να διασκεδάσετε...



Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015

Στοματική Υγιεινή


Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης με την Α1 τάξη (2014-2015) θελήσαμε να ασχοληθούμε με τα δοντάκια μας και τη στοματική υγιεινή. 
Ήταν μια προσπάθεια να γίνουμε μικροί οδοντίατροι, να ανακαλύψουμε διερευνητικά και συνεργατικά βασικά σημεία της φροντίδας και περιποίησης των δοντιών μας. 
Σκοπός μας, να αποκομίσουμε  γνώσεις,  αξίες και δεξιότητες  που θα μας συνοδεύουν στη ζωή μας, να συνεργαστούμε και να διασκεδάσουμε. 
Όλοι μαζί με καταιγισμό ιδεών σημειώσαμε τα θέματα που θα μας απασχολήσουν κατά την εκπόνηση του
                                      προγράμματος Αγωγής Υγείας που επιλέξαμε.



Αρχικά συμπληρώσαμε το φύλλο παρατήρησης με την οικογένεια του δοντιού. Αργότερα στην αίθουσα των υπολογιστών δημιουργήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη της  «οικογένειας» του δοντιού με τη χρήση του λογισμικού  Inspiration και ταυτόχρονα κάναμε εξάσκηση του γραπτού λόγου με εισαγωγή των λέξεων αυτών μέσα σε σωστά δομημένες προτάσεις.


Φτιάξαμε το "δέντρο" του δοντιού
με καρπούς,
 λέξεις από
την οικογένεια του δοντιού.




Καταγράψαμε  φράσεις – παροιμίες για τα δόντια, τη γλώσσα και το στόμα. Βρήκαμε πληθώρα φράσεων τις οποίες συζητήσαμε και εξηγήσαμε τη σημασία τους και πότε τις χρησιμοποιούμε. 


Μιλήσαμε για το πόσο σημαντικά αλλά και ευαίσθητα είναι τα ούλα και οι ρίζες των δοντιών μας, αλλά και για τις παρεμβάσεις που μπορούμε να κάνουμε (μασελάκια-σιδεράκια) για να βελτιώσουμε την όμορφη εικόνα της στοματικής μας κοιλότητας προκειμένου να μιλάμε καθαρά και να έχουμε μια ωραία αισθητικά εικόνα.


Μετρήσαμε τα δόντια μας και συζητήσαμε  για τη συμμετρία τους.

Κατασκευάσαμε αυτοσχέδιες οδοντοστοιχίες με φασόλια και πλαστελίνη όπου είδαμε και έμπρακτα την συμμετρία των δοντιών οριζόντια και κάθετα. Μάθαμε το σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών μέσα από βίντεο στο διαδίκτυο και κάναμε πρακτική εφαρμογή με τις οδοντόβουρτσες τους και στην τάξη. 









Μιλήσαμε για τη νεογιλή και τη μόνιμη οδοντοστοιχία μας και κάναμε σύγκριση αυτών



Προσπαθήσαμε να απομακρύνουμε υπολείμματα τροφής σε αυτοσχέδια μασελίτσα από τουβλάκια που φτιάξαμε με οδοντόβουρτσα και χρήση οδοντικού νήματος και διαπιστώσαμε την αναγκαιότητα του νήματος για να επιτευχθεί αυτό με επιτυχία.





Παίξαμε στην αίθουσα των υπολογιστών διαδικτυακά παιχνίδια  με φρουτάκια  που ωφελούν τα δόντια και κάναμε εξάσκηση  στις αριθμητικές πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης μέσα στις δύο πρώτες δεκάδες. 


Διαβάσαμε το  παραμύθι «Τα Δόντια» της Νατάσσας Αναγνωστοπούλου συζητήσαμε για τον αριθμό των δοντιών, των ονομάτων τους και της λειτουργίας τους μέσα από την εκμάθηση αυτοσχέδιου τραγουδιού και τη συμπλήρωση φύλλου εργασίας.



 Ένα δυο, προσοχή, τα δοντάκια στη γραμμή!
Ένα δυο προσοχή , οι Κοπτήρες στην αρχή.
Οι Κυνόδοντες πιο κάτω, θα σε σχίσουν πάνω κάτω.
Οι Προγόμφιοι πιο κει, θα τη σπάσουν την τροφή.
Τραπεζίτες θα αλέσουν, Φρονιμίτες θα δουλέψουν.
Ένα δυο, προσοχή τα δοντάκια στη γραμμή!



Το παραμύθι «Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη» της Άννας Ράσελμαν έγινε αφορμή να συζητήσουμε για τις ασθένειες των δοντιών και ειδικά της Τερηδόνας. 


Προκειμένου να χαλαρώσουν δημιουργικά, βάζοντας την αισθητική και τη φαντασία τους σε λειτουργία, ζητήσαμε από τα παιδιά να σχεδιάσουν με μια ακανόνιστη κλειστή γραμμή τα «τερηδονάκια», που ευθύνονται για την τερηδόνα. Αμέσως μετά, τους ζητήσαμε να τα χρωματίσουν χρησιμοποιώντας ποικιλία μοτίβων γεμίσματος και χρωμάτων...

Τα τερηδονάκια







Παρακολουθήσαμε από το διαδίκτυο βίντεο για την τερηδόνα, πώς προκαλείται και πώς μπορούμε να την αποτρέψουμε, να την αντιμετωπίσουμε.












Θα σου πω μια συμβουλή, που ναι εύκολη κι απλή:
«Για δοντάκια υγιή, πλένε βράδυ και πρωί
καλοκαίρι και χειμώνα και νικάς την Τερηδόνα».




Στην αίθουσα των Η/Υ παρακολουθήσαμε ταινία που κατασκευάσαμε με τη βοήθεια του Mouvie maiker  για τις τροφές που επηρεάζουν τα δόντια. Τα παιδιά είχαν την δυνατότητα να διαβάσουν τους υπότιτλους της ταινίας, να καλλιεργήσουν την αναγνωστική τους ικανότητα και αμέσως μετά να δημιουργήσουν τον ημιδομημένο εννοιολογικό χάρτη του Inspiration με τις τροφές που κάνουν καλό στα δόντια. Με αυτόν τον τρόπο κάναμε ανάκληση των πρότερων γνώσεών τους, τις οποίες οργανώσαμε, εμπλουτίσαμε και συστηματοποιήσαμε.


Για να εντοπίσουμε, αντιμετωπίσουμε και ξεπεράσουμε πιθανές φοβίες τους για τον οδοντίατρο, διαβάσαμε το παραμύθι της Κατερίνας Γιαννίκου "Δε φοβάμαι τον... Οδοντογιατρό". Συζητήσαμε για το πώς αισθανόμαστε, διατυπώσαμε τα συναισθήματά μας και με τη βοήθεια του διαδικτυακού προγράμματος  http://www.postermywall.com και βιντεοπροβολέα στην τάξη ομαδικά διαχωρίσαμε τα συναισθήματά μας σε θετικά και αρνητικά. Έτσι δημιουργήσαμε την αφίσα - πόστερ "Πάμε στον Οδοντίατρο". Το αποτέλεσμα μας εντυπωσίασε όλους.







Κάναμε σύγκριση της μορφολογίας των δοντιών, ανάμεσα στα ζώα και συσχετίσαμε τα αποτελέσματα με τις διατροφικές τους συνήθειες. Σε αυτό μας βοήθησε η προβολή διαφανειών για φυτοφάγα και σαρκοφάγα ζώα  αλλά και η επίσκεψή μας στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή όπου τα παιδιά παρατήρησαν από κοντά οδοντοστοιχίες ζώων...

















Μουσείο Γουλανδρή



Φτιάξαμε αφίσες με τις τροφές εκείνες που ωφελούν τα δόντια και μπορούμε να τρώμε συχνά και εκείνες που πρέπει να καταναλώνουμε με προσοχή.




Ζωγραφίσαμε το Οδοντιατρείο και επειδή " Ένα μήλο την ημέρα τον... Οδοντογιατρό κάνει πέρα" χρωματίσαμε μήλα και αχλάδια και ράψαμε το περίγραμμά τους με μαλλί. 









Καθιερώσαμε την Τρίτη ως ημέρα φρούτου και προσπαθήσαμε να εντάξουμε φρούτα στο δεκατιανό μας. Αυτό ήταν πιο εύκολο κατά την άνοιξη όπου υπήρχε μεγαλύτερη ποικιλία φρούτων. Συζητήσαμε για τα οφέλη των φρούτων γενικά και στα δόντια ειδικότερα και φτιάξαμε νόστιμες φρουτοσαλάτες στην τάξη.









Είναι πεντανόστιμη, τη φάγαμε όλη...






Διασκεδάσαμε παίζοντας τις "Μηλίτσες" ένα αυτοσχέδιο παιχνίδι σκυταλοδρομίας. 


Παίξαμε όλοι μαζί κρεμάλα με λέξεις κλειδιά για τη Στοματική Υγιεινή.



Τραγουδήσαμε ένα αυτοσχέδιο τραγούδι για τη φροντίδα των δοντιών.

«Προσέχετε δοντάκια τι θα φάτε» 

Προσέχετε δοντάκια τι θα φάτε!
Γαλατάκι υγιεινό, μηλαράκι θρεπτικό
κι ό,τι άλλο έχει μέσα ασβέστιο.(2)

Προσέχετε δοντάκια να μη φάτε! 
Σοκολάτες από δω, κόκα κόλα από κει
κι ό,τι άλλο έχει ζάχαρη πολύ.(2)

Αν δε θέλετε δοντάκια να χαλάστε:
Να βουρτσίζεστε συχνά για να είστε αστραφτερά
και να πάτε στο γιατρό σας τακτικά! (2)

Διασκευή: Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ

Στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής έγινε εκμάθηση χορευτικών κινήσεων με τα τραγούδια "Μήλο μου Κόκκινο" και "Είμαστε γλυκά φρουτάκια". Τα μουσικοκινητικά αυτά δρώμενα παρουσιάσαμε στους μαθητές του σχολείου μας στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Επίσης μαθητές της Στ2 που εκπονούσαν πρόγραμμα σχετικό με τη Μεσογειακή Διατροφή μας παρουσίασαν τμήμα των όσων έμαθαν.

Ενθουσιαστήκαμε από την θεατρική παράσταση: "Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας"  του Ευγένιου Τριβιζά που παρακολουθήσαμε στην Παραμυθοχώρα και μάθαμε με ευχάριστο τρόπο...





Στο τέλος της χρονιάς παρουσιάσαμε τις δράσεις μας στους γονείς μας και φτιάξαμε ένα σελιδοδείκτη για τους λόγους που πρέπει να φροντίζουμε το στόμα μας. 

Μέσα από τις δράσεις μας αυτές μάθαμε ευχάριστα και δημιουργικά πράγματα απαραίτητα για τη φροντίδα των δοντιών μας και διασκεδάσαμε...



Μικρά μυστικά για δόντια γερά

Πάντα δυο φορές το χρόνο
θα με δει οδοντογιατρός.
Με κοιτάζει και μου λέει:
Πρόσεχε καλά τι τρως.

Φρούτα μάθε να διαλέγεις
και πολλά λαχανικά
και θυμήσου ν’ αποφεύγεις
γλυκά κι αναψυκτικά.

Και την οδοντόβουρτσά σου
τακτικά να την αλλάζεις
κι οδοντόπαστα που έχει
φθόριο να αγοράζεις.

Κι άκου με, τα δόντια πάντα
να βουρτσίζεις μόλις φας.
Αυτό σ’ όλη τη ζωή σου
μάθε να μην το ξεχνάς.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου